Skip to Content

Віллард Майкл – президент «Willard Group»

 

Я вважаю, що краще лобіювання втілюється шляхом збору інформації від клієнтів та  передаванням  коректної інформації для них.

            Я не вважаю, що лобіювання в Україні і лобіювання на Заході однакове. Озираючись назад, тільки за минулий рік, ми стали свідками багатьох ситуацій в Верховній Раді з бійками на підлозі та інших не дуже приємних ситуацій. Цей «спектакль» було важко дивитись.  Тому, я вважаю, що атмосфера лобіювання в Україні значною мірою відрізняється від західної. Що можливо робити легально? Я переконаний, що варто збирати інформацію та передавати клієнтам найкращу інформацію.

●        Чи підтримуєте ви ідею законодавчого врегулювання лобіювання в Україні?

Звичайно, підтримую, безумовно. Чи думаю я, що вона обов’язково «спрацює»? Не знаю. Я думаю, що мають відбутись фундаментальні структурні зміни, які змусять реформи працювати. Я маю на увазі, що можна говорити про реформи, можна вводити їх в дії, але до тих пір поки люди дійсно не звернуть на них уваги, ніякі реформи не принесуть бажаного результату.

●        Які перспективи та ризики можуть бути з цим пов'язані?

Ризики безумовно є, так як будь-які зміни завжди пов'язані з ризиком. Часто люди просто не готові до змін та не згодні з ними. В Україні населення часто не звертає увагу на закони, які викладені в товстих книжках. Також існують різні правила для людей з різним статусом в суспільстві. Саме тому я вважаю, що максимальна небезпека все ж таки полягає в можливому ігноруванні людьми змін.

●        Як ви вважаєте, чи можливо застосувати досвід роботи отриманий вами в США, у нас в Україні?

Так, я думаю що мають відбутись фундаментальні зміни. На Заході, в США, я був лобістом. Я займався лобіюванням інтересів «Norfolk Southern» і «Sears», також я лобіював інтереси багатьох інших компаній. В основному наша мета полягала в донесені інформації до ключових осіб, які приймали  рішення в компаніях. При цьому нам доводились часто передавати інформації зовсім не головним людям, які приймають рішення, а їх підлеглим колегам, працюючим в штаті компанії. Наша мета полягала все ж таки в тому щоб донести інформацію до самої впливової особи, представити цю інформацію в такому світлі, щоб завоювати увагу цієї персони та при позитивному збігу обставин. Я не вважаю, що в Україні лобіювання відбувається таким же чином. Я думаю, що тут відносно легко можна призначити будь-яку зустріч, навіть з міністром.