Skip to Content

Мірошниченко Василь – партнер «CFC Consulting Company»

 

Було дуже приємно познайомитись з законопроектом В. Коновалюка про регулювання лобістської діяльності в Україні, я його достеменно прочитав.  До самих норм, які тут написані, в мене претензій немає, адже багато в чому вони перекликаються і з тими нормами які є на заході, зокрема в Сполучених Штатах Америки та інших країнах, де існує індустрія лобістів, закладені механізми прозорості, безпосередньо, звітності та чіткої реєстрації.       Здається, тут все прописано абсолютно нормально. 

Проблема полягає зовсім в іншому: вона більш структурна і глибша в Україні, яка пов’язана з тим, що на сьогоднішній день основні власники бізнесу і є владою. Тут відбувається конфлікт  чи,можна сказати, реалії наші сьогоднішні, чи це реалії будь-якої країни подібної нам, країни яка розвивається на зразок нашої. Ми бачимо, що якщо поглянути на всі наші фінансово-промислові групи, то всі з них практично представленні чи самі чи серед своїх агентів, колег, родичів в усіх органах влади. Тобто, я кажу про законодавчі органи влади, починаючи від Верховної ради та закінчуючи місцевими радами. В виконавчих органах влади, так само і в судових органах влади, як це не парадоксально, але ми всі живемо в Україні, ми всі знаємо що відбувається. Тобто проблема полягає в тому, що на сьогоднішній день для основних власників бізнесу в Україні  немає проблеми чи є цей закон чи його немає.

Тому ми бачимо, що в незалежності від того, хто знаходиться при владі, в принципі вони мають своїх людей, чи тих, хто їх лобіює фактично, там в них немає потреби мати когось посередині, якогось лобіста, який буде представляти їх інтереси. Але з іншого боку, є й інші компанії, громадські організації, а також і західні компанії, які працюють тут в Україні. Для них це повинно бути прозоро, повинно бути законодавство, яке це регулює. Тому, я вважаю, що ми зможемо цього досягти. Але в цих умовах буде нерівна конкуренція. Відповідно, в наших українських реаліях, мені цікаво, хто з тих, кого дійсно лобіюють, готові будуть показувати реальні контракти і реальні витрати, пояснити на що вони пішли. Так, я припускаю, що щось буде декларуватися, але завжди будуть питання чи дійсно тут всі суми, які були заявлені  в контрактах, які пройшли по рахунках, які були витрачені на цю діяльність. Чи, можливо, були ще деякі суми, які були на це потрачені? Тобто, знаєте, це такі собі одвічні дебати. Корупція як існувала в країні так вона і існує. Чи, наприклад,  цей механізм -  це є крок вперед для створення якоїсь прозорості, принаймні, намагання це зробити, тому що це потрібно. Знаєте, я не є скептиком в тому плані, що нічого воно не буде працювати, я вважаю, що треба робити якісь певні прогресивні кроки.